Witamy na Forum Polonii w Dallas!

Nowe zasady wymiany paszportu i wizyta konsula w Houston

Visa Podatki "polsko-amerykanskie", aplikacje i rozne dokumenty

Moderator: kris_k

Awatar użytkownika
Rejql
Posty: 68
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 10:09 pm
Lokalizacja: Carrollton, TX

Nowe zasady wymiany paszportu i wizyta konsula w Houston

Post autor: Rejql » ndz paź 15, 2006 4:58 pm

Czesc
Obecnie wnioski o wymiane lub nowy paszport nalezy skladac osobiscie.
Konsul przyjedzie z Los Angeles do Houston i bedzie mozna wtedy zlozyc wniosek o wymiane paszportu. To chyba jest najblizej z Dallas...

Zrodlo:
http://www.forum-polonia-houston.com/def.htm

November 18, 19, 2006 (Saturday, Sunday)
Polish Consul from Los Angeles will visit Houston. During his visit he will accept Polish passports applications with all required documentation. This is a great opportunity for all Poles whose passports have expired to renew them without having to take the trip to Los Angeles, as required by new regulations:

http://www.washington.polemb.net/index.php?document=244

Awatar użytkownika
Totalna Ssawka
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 9:08 pm

Post autor: Totalna Ssawka » ndz paź 15, 2006 9:02 pm

Tak wlasciwie to nie trzeba osobiscie...jest oczywiscie mala foremka do wypelnienia jesli nie mozesz (lub nie masz ochoty ale oficjalnie "nie mozesz") jechac i sobie wysylasz po prostu razem z reszta dokumentow :D Jesli ktos potrzebuje to prosze krzyczec albo wyslac mi emaila :lol:

Awatar użytkownika
Rejql
Posty: 68
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 10:09 pm
Lokalizacja: Carrollton, TX

Chyba jednak trzeba osobiscie

Post autor: Rejql » ndz paź 15, 2006 9:43 pm

Mnie to na razie nie dotyczy, zamiescilem to, bo moze kogos to zainteresowac.

Ale wracajac do sprawy, na stronie ambasady jest wyraznie napisane, ze od sierpnia tego roku, trzeba osobiscie skladac wniosek, jest natomiast mozliwosc odbioru "zdalnego"...

Tak przynajmniej wynika z tego co napisali. Jak masz juz jakies obejscie tego, to sie zglosze za pare lat po formularzyk ;-).

http://www.washington.polemb.net/index.php?document=244

Składanie wniosków i odbiór paszportów:
Począwszy od 28 sierpnia 2006 r. złożenie wniosku o wydanie paszportu oraz odbiór paszportu następuje osobiście (art. 15, pkt. 1).


Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
Totalna Ssawka
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 9:08 pm

Post autor: Totalna Ssawka » śr paź 18, 2006 4:47 pm

Po dzisiejszym telefonie do Konsulatu w L.A. dowiedzialam sie ze niestety jest prawda ze trzeba zlozyc wnioski paszportowe osobiscie. Od stycznia wszystkie paszporty podobno maja miec dodatkowo pobierane odciski wiec wtedy bedzie chyba jeszcze gorzej z paszportami.

Co do spotkania z Konsulem L.A. w Houston to tez jeszcze nie jest pewne na 100 % bo jest ono dopiero w trakcie zalatwiane poprzez Konsula Honorowego i spotkanie to odbedzie albo przy parafii w Houston albo w domu Konsula Honorowego w Sugarland (o ile sie nie myle K.H. tam mieszka). Jak na dzien dzisiejszy Konsulat w L.A. jeszcze nic dokladnie nie wie.

Tak wiec jesli ma ktos extra $$ moze sie wybrac na wycieczke do L.A. lub poczekac az Konsul z L.A. trafi do Houston i wtedy wybrac sie do Houston. Lub jesli ktos sie wybiera na wakacje do Polski to moze zalatwiac paszport tam za mniejsze pieniadze.

Jedyna smutna mysl ktora mnie nachodzi to ludzie starsi lub ci ktorzy nie moga sobie pozwolic na takie wycieczki z powodu choroby lub braku pieniedzy. :(

Mi osobiscie po rozmowie z Konulatem polski paszport ze tak powiem "wisi" bo zawsze moge pojechac do Polski na paszporcie amerykanskim, ktory upowaznia do wyjazdu do 90 dni bez wizy. :evil:
Przykro mi w stosunku do osob ktore nie maja innego paszportu, nie moga lub ich nie stac na wycieczki po Stanach aby polski paszport sobie zalatwic. :(

Po takich "wspanialych" nowych ustawach nie wiem dlaczego nasz polski Rzad narzeka ze nikt nie chce zostac w Polsce-prawde mowiac nie dziwie sie ludziom ze wyjezdzaja.

Awatar użytkownika
arabella
Posty: 138
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 10:46 pm
Lokalizacja: the colony

Post autor: arabella » czw paź 19, 2006 2:19 am

Totalna Ssawka pisze: Jedyna smutna mysl ktora mnie nachodzi to ludzie starsi lub ci ktorzy nie moga sobie pozwolic na takie wycieczki z powodu choroby lub braku pieniedzy. :(

Mi osobiscie po rozmowie z Konulatem polski paszport ze tak powiem "wisi" bo zawsze moge pojechac do Polski na paszporcie amerykanskim, ktory upowaznia do wyjazdu do 90 dni bez wizy. :evil:
Przykro mi w stosunku do osob ktore nie maja innego paszportu, nie moga lub ich nie stac na wycieczki po Stanach aby polski paszport sobie zalatwic. :(
no ale w sumie jak kogos niestac na wycieczki po stanach to tym bardziej go niestac na wycieczke do polski, wiec problem z glowy bo paszport niepotrzebny.
a z tego co pamietam z programu forum polonijne(czy jakos tak) jak mialem TV polonie jeszcze. To obywatel polski zeby wjechac do kraju (Polski) niemusi miec waznego paszportu,.
Az racjii tego ze Polska jest teraz czlonkiem uni europejskiej kazda placowka dyplomatyczna kraju nalezacego do uni ma obowiazek wystawianie tymczasowego dokumentu podrozy jesli sie do niej zwrocimy aw poblizu niema polskiej placowki dyplomatycznej.
na przyklad mexykanie bedacy nielegalnie jak sobie wracaja do mexyku samolotem to wogole smigaja bez paszportow, konsulat mexykanski w dallas wystawia im na kartce jakies potwierdzenie tozsamosci bo bez tego niewpuszcza ich na samolot , dlatego tyle wiary przed swietami zawsze koczuje kolo konsulatu jak nadchodza swieta. :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Rejql
Posty: 68
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 10:09 pm
Lokalizacja: Carrollton, TX

Czy moge pojsc do konsulatu jakiegos kraju UE w Dallas?

Post autor: Rejql » czw paź 19, 2006 11:48 pm

Mam teoretyczne pytanie.
Czy jako obywatel Polski, moge pojsc do konsulatu jakiegolwiek kraju UE w Dallas po zaswiadczenie i z tym dokumentem wjechac do UE / Polski?

Ale nawet po wjezdzie do Polski, musze odczekac pare tygodni zeby dostac polski paszport...

W sumie warto by wiedziec, czy w razie czego, moge dostac taki dokument podrozy od jakiegokolwiek konsulatu UE w Dallas...

Czy ktos cos slyszal na ten temat?

Awatar użytkownika
arabella
Posty: 138
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 10:46 pm
Lokalizacja: the colony

Post autor: arabella » pt paź 20, 2006 12:40 am

z tego co pamietam z tego programu w tv polonia to tak, niesprecyzowane bylo pojecie jak daleko ma byc macierzysta placowka dyplomatyczna, czyli w naszym wypadku czy konsulat w los angeles to daleko czy blisko? w tych kryteriach gaszczu przepisow.
Najprosciej by bylo wyslac maila do MSZ z zapytaniem, ale jesli ktos cos probowal zalatwic w Polsce ta droga to na 99% odpowiedz zwrotna dotrze na sw. Nigdy :P .

a z tym paszportem w Polsce to niejest zle , jest cos takiego jak tryb expresowy.Musisz sie zapisac na audiencje u naczelnika wydzialu z podaniem ze musisz miec szybko paszport.W moim wypadku jak sobie kiedys to zalatwialem ,wystawienie paszportu trwalo krocej niz 24 godziny.
Obrazek

Aga
Posty: 55
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 1:28 pm
Lokalizacja: Fort Worth

Post autor: Aga » pt paź 20, 2006 11:26 am

Jezeli chodzi o wyrobienie paszportu w Polsce, to tez nie jest takie proste, bo jak wiadomo z polskimi urzedami nic nie jest proste, niestety. Ja wyrabialam paszport w tamtym roku, w moim miescie rodzinnym, bo tam jestem dalej zameldowana, ale jezeli dobrze pamietam to gdy ktos nie jest zameldowany w Polsce, jedynym miejsce gdzie moze zlozyc podanie i dostac paszport jest Warszawa. Ja bym jednak wolala ta wycieczke do Los Angeles, niz uzeranie sie w polskich urzedach i przekaladanie biletu na somolot ;)

Awatar użytkownika
Totalna Ssawka
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 9:08 pm

Post autor: Totalna Ssawka » pt paź 20, 2006 8:04 pm

Arabella czy ten paszport ktory "kiedys" wyrabiales to bylo dawno temu? Bo jesli teraz beda robic te biometryczne (z odciskami) to chyba nie bedzie trybu expresowego w 24 godziny lub bedzie dosyc ciezko to zalatwic w tak krotkim okresie?

Co do wyjazdu do Polski to oczywiscie mozna wyjechac na przeterminowanym paszporcie bo nikt sie tym tutaj na miejscu nie interesuje a do Polski zawsze wpuszcza. Gorzej z powrotem do Stanow jesli "tryb expresowy" nie zadziala :)

Awatar użytkownika
arabella
Posty: 138
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 10:46 pm
Lokalizacja: the colony

Post autor: arabella » sob paź 21, 2006 2:02 am

oczywiscie ze bez danych biometrycznych :P

ale z tymi danymi bimetrycznymi zdaje sie jest jakies zawirowanie w europie bo to niejest tak dokonca w zgodzie z ochrona danych osobowych(chodzi o prawo w tym zakresie) zdaje sie ze szwajcaria pierwsza wprowadzila tego typu paszporty ale obywatel ma wybor czy chce taki paszport czy tradycyjny.

czytalem tez o amerykanskim pomysle zeby w paszportach byl chip z danymi personalnymi i bio i w europie ich wysmiali ze mozna takie paszporty scanowac bez problemowo z parodziesieciu metrow to wtedy wujek sam wysunal pomysl zeby beda olowiane okladki do paszportow 8)

a wracajac do meritum sprawy jak bede wyrabial paszport to zdam relacje, ale jak znam zycie na calym swiecie odpowiedni banknot dziala najlepiej :twisted:
Obrazek

Awatar użytkownika
Totalna Ssawka
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 9:08 pm

Post autor: Totalna Ssawka » sob paź 21, 2006 10:52 am

Jesli masz tych odpowiednich banknotow ciut za duzo to ja zawsze chetnie ochoczo pomoge ci je wydac lub podarowac je odpowiedniej osobie (oczywiscie mowie o sobie) :lol:

A co do tych biometrycznych lub z chipami paszportow to przeciez normalne ze tak czy inaczej ktos sie kiedys do tego systemu bedzie mogl zahakowac, wiec nie wiem dlaczego oni nawet zawracaja sobie tym glowe i denerwuja tylko ludzi. :roll:

Awatar użytkownika
Rejql
Posty: 68
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 10:09 pm
Lokalizacja: Carrollton, TX

a to Polska wlasnie ;-)

Post autor: Rejql » sob paź 21, 2006 3:32 pm

Ja tez z checia przyjme pare banknotow ;-)

a powaznie, to paszporty z danymi biometrycznymi sa jednym z warunkow, zeby nam zniesli wizy turystyczne do USA.
Chyba tez jest to wymog Unii Europejskiej, Polska predzej czy pozniej musi je wprowadzic.

Takie paszporty trudniej podrobic lub podmienic (zeby nie bylo tak jak w filmie "Mis" lub "Rozmowy kontrolowane" ;-)

1234

Link do strony polskiego konsulatu w LA

Post autor: 1234 » czw paź 26, 2006 2:44 am

Hi Polonia
Link do strony polskiego konsulatu w LA oraz szczegoly na temat uzyskania lub wymiany polskiego paszportu

http://www.polishconsulatela.com/Polish ... e/p2-2.htm

Awatar użytkownika
Totalna Ssawka
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 9:08 pm

Post autor: Totalna Ssawka » ndz lis 05, 2006 8:06 pm

OK, Konsul z L.A. potwierdzil pobyt w Houston w dniach 18-19 Listopada (ale czy to bedzie konsul czy osoba z konsulatu to nie wiadomo, w kazdym badz razie ktos ma byc). Spotkanie po godz. 10 rano przy parafii polskiej (adresu niestety nie znam ale na pewno ktos tu dopisze) :) . Preferujaca oplata jest Money Order-cash'u nie przyjmuja.

Aha, i wlasnie ostatnio w gazetce sobie przeczytalam ze w Polsce paszporty musza byc wydane do 30 dni. A jutro dam wam znac czy mozna zalatwic expresowo (w Polsce oczywiscie) i ile to kosztuje :D

Awatar użytkownika
Rejql
Posty: 68
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 10:09 pm
Lokalizacja: Carrollton, TX

Polska parafia w Houston

Post autor: Rejql » pn lis 06, 2006 5:26 pm

Poprawiony adres. Wedle zyczenia adres polskiego kosciola:
(Polska parafia w Houston)

http://www.parafiahouston.com/
Ostatnio zmieniony wt lis 07, 2006 3:44 pm przez Rejql, łącznie zmieniany 2 razy.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości